Ons Diepste Identiteit

Suid-Afrika is veronderstel om ‘n baken te wees vir ander lande oor hoe rassisme bekamp kan word. In stede daarvan blyk dit asof rassisme besig is om die hoogtes in te skiet. Sekerlik is dit omdat die ideaal wat rassisme teenwerk, soos enige menslike ideaal, feilbaar is. Daar is egter een posissie waarby baie min hou; onfeilbaar, eg en eerlik, die enigste een wat rassisme kan teenwerk; die enigste wat kan red – die evangelie van Christus.

Hoe die wêreld moes wees

Die Bybel sê vir ons dat God die skepper van hierdie wêreld is, en dat dit op elke manier perfek was toe hy dit geskape het. Die kroonprestasie van sy skeppende werk was mense, die enigste wesens wat hy met die beeld van God gestempel het. Hulle was nie God nie en was ook geen gode nie, maar was soos God in die weerspieëling van sommige van sy eienskappe om hom in sy wêreld te verteenwoordig.

Hy het hulle gevestig as die hoof van die een ‘ras’, die menslike geslag, sodat alle ander mense van hierdie gewone ouers sou afstam (vir wie die Bybel interessant genoeg nie die kleur van hul vel beskryf nie). Hierdie eerste man en vrou, genaamd Adam en Eva, was fisiek onbevlek. Hulle was ook moreel onbevlek en kon God se voornemens dat hulle hom liefhet met hul hele hart, siel, verstand en krag, perfek uitleef en dat hulle hul medemens soos hulself liefhet. Hulle het alles nodig om in perfekte eenheid met hul skepper en met mekaar te leef. Dit was hoe die wêreld eens gelyk het en hoe dit nog moes wees.

Hoe die wêreld is

Tog is dit nie die manier waarop die wêreld eintlik lyk nie. So, wat het verkeerd geloop? Hierdie twee mense het die vermoë gekry om die wil van God volmaak te gehoorsaam of om dit heeltemal te trotseer. In wat ons “Die sondeval” noem, het hulle gekies om dit te trotseer en om in opstand te kom teen die duidelike opdragte wat God hulle gegee het.

Dit het hulle nie net sondaars gemaak nie, mense wat ongehoorsaamheid teenoor God pleeg, maar ook sondig, mense wie se menslike aard deur sonde gekenmerk word. Deur God te verontagsaam, het hulle tot so ‘n mate korrup geraak dat elke deel van hulle beïnvloed is – hul begeertes, hul wil, hul gedagtes, hul woorde, hul optrede. Die verdorwenheid van hierdie eerste mense het hul verhouding met God en ook hul verhouding met mekaar ontwrig. Die vrede en eenheid tussen hulle is vernietig en voortaan sal alle mense in stryd met al die ander wees. Hulle sonde sou selfs aan hul kinders oorgedra word, sodat elkeen van ons wat in hul spoor volg, sondig gebore word, in opstand teen God en vyandskap met mekaar gebore word.

Die Bybel gebruik nooit die term “rassisme” om ‘n kategorie sonde of ‘rassisties’ te beskryf en om iemand te beskryf wat afbrekend is teen ander op grond van hul rasse- of etniese identiteit nie. Hierdie selfliefde manifesteer in ‘n vooroordeel teenoor mense wat soos ons is en ‘n vooroordeel weg van diegene wat nie soos ons is nie. Ons ken hierdie sonde as ‘partydigheid’. As gevolg van ons partydigheid, sal ons eindeloos kreatief wees om ons gemeenskaplike menslikheid, ons gemeenskaplike ouerskap en ons gemeenskaplike identiteit as lede van die een menslike ras ter syde te stel om in plaas daarvan mindere onderskeidingspunte te identifiseer en te prioritiseer.

Namate die mensdom oor die hele wêreld versprei en gediversifiseer het, het enige onderskeid ‘n oorsaak van konflik geword. Mans het vroue oorheers en vroue het mans verag, alhoewel albei ewe veel die beeld van God dra. Mans en vrouens het saamgespan om arbitrêre stamgroepe, stamme, koninkryke en nasies te vorm en hulself dadelik teen ander opgestel, ondanks die feit dat hulle afstammelinge van dieselfde oorspronklike ouers was.

Die vreeslike aspek van sondige aard, is dat ons deur selfliefde verteer word.

Dawid Brits, Ons Diepste Identiteit

Terwyl mense van mekaar geskei en oor die aarde versprei het, het natuurlike prosesse fisiese veranderinge teweeggebring wat die meeste sigbaar sou wees deur verligte en verdonkerde vel. Dit was deel van God se plan, deel van sy artistieke glans en deel van sy kreatiewe genie.

Uiteindelik het ons mense begin identifiseer met soortgelyke fisieke eienskappe as verskillende rasse en om die voorgeslag en die gemeenskaplike beeld van God te verminder of selfs te ontken. Fisiese eienskappe het ‘n bron van meerderwaardigheid en minderwaardigheid geword.

Die wortel van rassisme is dan ook die sonde van partydigheid, aangesien dit toegepas word op mense van ‘n ander ras, hoewel daar altyd ander sondes daarby gevoeg sal word – arrogansie, verheffing, gierigheid, haat, ensovoorts. Rassisme is om die een ras bo die ander te verkies, hetsy openlik of in geheim, hetsy doelbewus of instinktief. Dit kan manifesteer in die woorde en optrede van individue, van kerke, of selfs in die stelsels en instellings van ‘n hele volk.

Partydigheid wat in rassisme vertoon word, is een van die sondes wat elke mens aanlok, hoewel die mate waarin ons ander daardeur skade berokken, dikwels afhang van die mate van mag wat ons oor hulle het, want die geskiedenis van die mensdom wys dat rasse met groter mag dikwels sal dit gebruik, onregverdig vir die skade van rasse wat hulle kan onderwerp.

Hoe die wêreld verlos kan word

Selfs terwyl die mensdom in hierdie groot dieptes van verdorwenheid geval het, en selfs terwyl God die eerste mense oor die verwoestende gevolge van hul sonde vertel het, het hy hoop gebring. Hy begin ‘n plan onthul.

Hierdie plan sou hulle verlos — dit sou God se geregtigheid bevredig en hulle van die gevolge van hul rebellie red. Hierdie plan sou hul rebellie teen God en hul individuele sonde en verdorwenheid aanspreek, maar dit sou veel verder gaan as om verhoudingsversoening tussen vervreemde mense te bied, en selfs ‘n glorieryke toekoms vir die hele skepping van God. Om dit moontlik te maak, sou God self nodig gehad het om sy skepping as die Godmens Jesus Christus aan te gaan. Hy sou die tweede Adam wees, die tweede groot verteenwoordiger van mense.

Aangesien dit op rassisme betrekking het, het hy nie die minste mate van partydigheid, die minste onregverdige gunstigheid gevoel nie, ook nie uitgespreek nie, maar het hy almal dieselfde gehou. Alhoewel hy sondeloos was, is hy gekruisig, en in sy passie en dood het hy die sonde van die mensdom op hom geneem, sy straf voor God gely en die volle gevolge daarvan betaal. Na drie dae het God hom uit die dood opgewek as bewys dat sy offer aanvaarbaar was. Hy het toe na die hemel opgevaar om as Koning oor hierdie wêreld te regeer.

Jesus Christus is uit ‘n maagd gebore, daarom het hy ‘n volmaakte, onbevange menslike aard gehad. Hy het ‘n lewe sonder sonde gevoer, en die opdragte van God om sy skepper en sy medemens lief te hê, vervul.

Deur die evangelie – die goeie nuus van wat Jesus Christus bereik het – gaan die aanbod nou aan die ganse mensdom om met God versoen te word. Diegene wat hul sondes bekeer en in hom vertrou, word vergewe en verwelkom in die gesin van God wat bestaan ​​uit verteenwoordigers uit uit elke stam, volk, nasie en taal. Alhoewel hierdie gesin nie alle onderskeid tussen die mensdom uitroei nie, word dit ook uitgeroei deur alle verdeeldheid, want in God se familie is daar nie ‘n Jood of Griek nie; daar is geen slaaf of vryheid nie; daar is geen man en vrou nie, want julle is almal een in Christus Jesus (Galasiërs 3:28).

God se heerlikheid word veral vertoon in die eenheid eerder as in die eenvormigheid van hierdie groot gesin, want dit wys dat die evangelie die krag van relasionele versoening is. Ons kan met mekaar versoen word, want ons diepste identiteit is nou nie in ons etnisiteit, sosiale status, geslag of enige ander fisieke eienskap nie. Ons diepste identiteit is in Christus.

Ons diepste identiteit is in Christus.

Dawid Brits, Ons Diepste Identiteit

Alhoewel ons werklik en waarlik verlos is van die uiteindelike gevolge van ons sonde, en alhoewel ons die mag gegee word om dit dood te maak, is ons nog nie heeltemal en uiteindelik bevry van die bestaan ​​daarvan binne ons nie. Christene sal aanhou om individueel en korporatief te sondig.

Die sonde van partydigheid sal voortgaan om individue en kerke te bemark, en waar dit bestaan, moet dit geïdentifiseer en berou gekry word. Trots hou ons miskien daarvan in om hierdie sonde te erken of tot berou te kom, maar dit moet ons nie verbaas dat dit aanhou bestaan ​​nie, want die Bybel toon baie voorbeelde van Christelike gemeenskappe wat, alhoewel hulle regtig God se reddende genade ervaar het, voortgegaan het om gunstigheid te toon lyne soos klas of etnisiteit, sodat Griekssprekende weduwees tydens die verspreiding van liefdadigheid ten gunste van die Hebreeuse weduwees oor die hoof gesien is, en die rykes het voorrang geniet bo die armes in die plaaslike kerk.

Ons is nie sonder ‘n oplossing vir sulke sonde en onreg nie. In werklikheid is die oplossing ingebed in die evangelie, want dit vernietig die verdeeldheid wat met onderskeiding kom en dit bevorder die eenheid wat sonder eenvormigheid kom.

Versoening en eenheid is objektiewe realiteite wat ons persoonlik en korporatief moet illustreer. Ons moet word wat ons reeds is, om te wys wat ons reeds het, en vertrou dat hierdie eenheid uit ons lewens na ons kerke, en miskien selfs na ons gemeenskappe en ons nasies, sal uitkring. Die ideale Christelike gemeenskap is nie homogeen nie, maar heterogeen, want in verenigde diversiteit skyn die verlossingswerk van Christus veral.

Hierdie eenheid binne diversiteit sal altyd ‘n uitdaging wees en sal altyd afhang van selfondersoek, nederigheid, geduld, berou, vergifnis en versoening. As gevolg van ons sonde is dit moeilik, maar as gevolg van ons evangelie is dit moontlik.

Selfs terwyl ons sukkel om verenigde kerkgemeenskappe op te bou en te onderhou wat die verskeidenheid van God se mense vertoon, sien ons uit na ‘n komende dag wanneer Christus sal terugkeer en die sonde se krag ten volle en uiteindelik vernietig sal word. Hy sal alle sonde oordeel en alle geregtigheid herstel. Hy sal hierdie wêreld ten volle vernuwe en elkeen van sy mense volkome volmaak. Hy sal ons verwelkom in ‘n hernude skepping waarin ons wesens sal wees wat die volledige spektrum van menslike diversiteit vertoon. Dit is wanneer ons uiteindelike vrede tussen God en die mens sal ervaar en die uiteindelike vrede tussen mens en mens.

Daarom is ons enigste hoop, nie ‘n politike party, ‘n sienswyse of ideaal nie. Daardie dinge kan nie spreek tot ons elkeen se verlange nie. Op grond van die evangelie, moet ons met mekaar versoen, want elkeen wat in Christus is, het sy politieke siening, sy sienswyses, idiologie en ideale laat vernieting om die van die evangelie op te neem sodat hy, of sy, in wie Christus is, sal verdwyn.

Dawid Brits